Isnin, 4 Julai 2011

The Malaysian Insider :: Bahasa


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

The Malaysian Insider :: Bahasa


Saksi: Sarbaini jatuh ketika cuba tinggalkan SPRM ikut tingkap

Posted: 04 Jul 2011 02:43 AM PDT

KUALA LUMPUR, 4 Julai – Saksi kedua inkues kematian Ahmad Sarbaini Mohamed percaya penolong pengarah Kastam Diraja Malaysia itu terjatuh dari tingkat tiga bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jalan Cochrane ketika cuba meninggalkan premis itu melalui tingkap.

DSP Sharul Othman Mansur dari cawangan forensik Bukit Aman yang dipanggil untuk memberi keterangan selepas balu Sarbaini berkata demikian ketika diminta mengulas kesimpulan bagaimana pegawai itu jatuh berdasarkan kedudukan mayat yang ditemui di gelanggang badminton bangunan SPRM pada 6 April lalu.

Soalan itu ditanyakan pegawai pengendali inkues Hanim Mohd Rashid.

"Saya percaya si mati (Sarbaini-gambar) terjatuh dari tingkap aras tiga (bilik pantri) berkemungkinan si mati nak keluar dari bilik SPRM melalui tingkap," kata beliau.

"Kalau lihat dari arah bumbung (berdekatan dengan bilik pantri) ukuran jarak adalah sembilan kaki tujuh inci, jarak tingkap dan bumbung cukup dekat.

"Si mati cuba melompat ke bumbung yang berhampiran tapi tidak sampai dan jatuh ke lantai (gelanggang badminton)," katanya.

MENYUSUL LAGI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Perkasa, Pemuda sedia batalkan perhimpunan protes Bersih 2.0

Posted: 04 Jul 2011 01:37 AM PDT

KUALA LUMPUR, 4 Julai – Perkasa dan Pemuda Umno hari ini mengumumkan kesediaan mereka untuk membatalkan perhimpunan balas membantah Himpunan Bersih 2.0 sebagai tanda menghormati titah Yang di-Pertuan Agong semalam.

Bagaimanapun Perkasa berkata keputusan akhir bergantung pada sama ada Bersih 2.0 akan memilih untuk menerima nasihat Seri Paduka Baginda dan membatalkan rancangannya.

MENYUSUL LAGI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: http://www.themalaysianinsider.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Malaysia Insider Online

Copyright 2010 All Rights Reserved