Isnin, 31 Mac 2014

The Malaysian Insider :: Bahasa


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

The Malaysian Insider :: Bahasa


Najib ke Perth lawat pusat operasi SAR, Hishammuddin ke Amerika

Posted: 31 Mar 2014 02:57 AM PDT

OLEH MD IZWAN
March 31, 2014

Datuk Seri Najib Razak akan ke Perth untuk meninjau operasi pencarian MH370 manakala Datuk Seri Hishammuddin Hussein (kanan) bakal ke Amerika Syarikat bagi berkongsi maklumat SAR. – Gambar fail.Datuk Seri Najib Razak akan ke Perth untuk meninjau operasi pencarian MH370 manakala Datuk Seri Hishammuddin Hussein (kanan) bakal ke Amerika Syarikat bagi berkongsi maklumat SAR. – Gambar fail.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengadakan lawatan ke pusat operasi mencari dan menyelamat (SAR) penerbangan MH370 berpengkalan di Perth Rabu ini, kata Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Menurut pemangku menteri pengangkutan itu, Najib bakal mengadakan lawatan ke pengkalan Tentera Udara Peace untuk melihat sendiri operasi yang berjalan di sana.

"Rabu ini perdana menteri bakal melawat pusat operasi di Perth bagi melihat sendiri misi SAR yang berjalan di Lautan Hindi ketika ini," kata Hishammuddin dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

Dalam pada itu, Hishammuddin mengatakan beliau juga bakal mengadakan lawatan ke Amerika Syarikat bagi berkongsi maklumat mengenai usaha mencari MH370. – 31 Mac, 2014.

MENYUSUL LAGI

KD Lekiu dijangka tiba di Perth hari ini untuk sertai operasi SAR 3 April ini

Posted: 31 Mar 2014 02:03 AM PDT

March 31, 2014

KD Lekiu dijangka tiba di selatan Perth bagi menyertai mis pencarian MH370 pada 3 April. – Gambar daripada Wikipedia.KD Lekiu dijangka tiba di selatan Perth bagi menyertai mis pencarian MH370 pada 3 April. – Gambar daripada Wikipedia.Sebuah kapal frigat Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) KD Lekiu membawa sebuah helikopter Super Lynx yang ketika ini dalam pelayaran bagi menyertai misi mencari dan menyelamat (SAR) MH370 di Lautan Hindi, dijangka tiba di Garden Island, Perth, Australia hari ini.

Panglima Angkatan Tentera (ATM) Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin berkata aset berkenaan kemudiannya akan digerakkan ke lokasi pencarian baharu kira-kira 1,100 batu nautika di barat Perth.

"Kapal sedang dalam pelayaran dengan kekuatan 159 anak kapal dan dijangka tiba hari in. Aset ini kemudiannya akan digerakkan ke lokasi pencarian 3 April ini," katanya hari ini.

Katanya ketika ini dua buah pesawat C-130 digerakkan untuk menyertai misi pencarian di kawasan berkenaan dengan kekuatan 50 anak kapal dan tiba di Pangkalan Tentera Udara Australia Pearce (RAAF), Perth dua hari lepas.

Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing, kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 tengah malam. – Bernama, 31 Mac, 2014.

Kredit: http://www.themalaysianinsider.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Malaysia Insider Online

Copyright 2010 All Rights Reserved