Isnin, 12 Mei 2014

The Malaysian Insider :: Bahasa


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

The Malaysian Insider :: Bahasa


Malindo Air yakin operasi di klia2 berjalan lancar

Posted: 12 May 2014 03:08 AM PDT

May 12, 2014

Syarikat penerbangan hibrid Malaysia, Malindo Air amat positif bahawa operasi di klia2 akan berjalan lancar dalam tempoh seminggu atau dua minggu akan datang.

"Tawaran kami untuk membantu sentiasa terbuka kepada syarikat penerbangan lain kerana kami komited untuk memastikan kelancaran operasi di klia2," menurut Malindo dalam kenyataan hari ini.

Malindo berkata AirAsia mengalami sedikit kekurangan tenaga kerja pada hujung minggu dan Malaysia Airports Holdings Bhd (MAHB) meminta bantuan pihaknya membantu dari segi urusan logistik.

"Kami dengan segera menggerakkan sebahagian tenaga kerja kami untuk ditempatkan di seksyen pemindahan dan pemunggahan bagasi.

"Ketika itu, kakitangan kami menggunakan peralatan dan pengangkutan kami sendiri, termasuk satu traktor dan enam troli bagasi untuk membantu AirAsia," katanya.

Kakitangan Malindo turut membantu meminjamkan kerusi roda kepada penumpang AirAsia. – Bernama, 12 Mei, 2014.

Ahmad Said letak jawatan, Razif MB baru Terengganu

Posted: 12 May 2014 03:04 AM PDT

OLEH JAMILAH KAMARUDIN
May 12, 2014

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said (gambar) sah meletakkan jawatannya sebagai ketua eksekutif negeri itu dan digantikan dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir, Razif Abdul Rahman berkuat kuasa hari ini kata Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, seperti dilaporkan The Star.

Perubahan jawatan menteri besar di Terengganu timbul selepas Ahmad Said menandatangani surat persetujuan beliau akan memegang jawatan itu hanya selama setahun selepas Barisan Nasional (BN) menang tipis pada Pilihan Raya Umum 13 (PRU13).

BN hanya memenangi 17 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), manakala 15 kerusi dimenangi Pakatan Rakyat (PR) yang berjaya memenangi separuh daripada lapan kerusi Parlimen. – 12 Mei, 2014.‎

MENYUSUL LAGI

Kredit: http://www.themalaysianinsider.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Malaysia Insider Online

Copyright 2010 All Rights Reserved